Питања и одговори

 
Пријава на еИД
Пријава путем квалификованог електронског сертификата

Да ли је могућа регистрација корисничким именом и лозинком?

Да бисте се успешно пријавили на Систем електронских фактура неопходна је регистрација квалификованим електронским сертификатом. Дакле, регистрација корисничким именом и лозинком није могућа.

Како се добија квалификовани електронски сертификат за приступ СЕФ?

Квалификовани електронски сертификат издају следећа сертификациона тела:

  1. Јавно предузеће „Пошта Србије“ – https://www.ca.posta.rs/
  2. Привредна комора Србије – https://pks.rs/komorske-usluge
  3. МУП РС (бесплатно на личним картама са чипом) - http://ca.mup.gov.rs/CA-telo.html
  4. Привредно друштво Halcom а.д. Београд – https://www.halcom.rs/rs/
  5. „E- Smart Systems“ д.о.о. – http://qca.e-smartsys.com/
    Поред сваког сертификационог тела стоји линк ка упутству за добијање квалификованог електронског сертификата.
  6. Сертификационо тело Канцеларије за информационе технологије и електронску управу

Да ли је могућа регистрација двофакторском аутентикацијом?

На еИД се можете пријавити путем двофакторске аутентикације, а регистрацију на еИД можете урадити путем корисничког имена и лозинке и квалификованог електронског сертификата. Детаљна упутства можете пратити преко ЛИНКА.

Регистровали смо се на порталу за еИД корисничким именом и лозинком. Међутим после пријаве на еИД систем не дозвољава да се логујем на СЕФ.

Да бисте се успешно пријавили на Систем електронских фактура неопходно је потврдите Ваш идентитет преко Портала за електронску идентификацију путем квалификованог електронског сертификата или двофакторске аутентикације. Дакле, приступ СЕФ-у путем корисничког имена и лозинке није могућ.

Већ имам приватни налог на ЕИД-у. Да ли постоји могућност да се отвори посебан налог везан за службени мејл?

Није могуће отворити посебан налог везан за службени мејл зато што можете само једном да унесете Ваш квалификовани електронски сертификат.

Шта је еИД ?

еИД је потврђени електронски идентитет лица. Свако  лице које има налог на Порталу еИД је еГрађанин.. Регистрација на Порталу еИД је први корак кроз који корисник пролази како би се успешно регистровао на систему е-Фактура. То може учинити преко квалификованог електронског сертификата или преко апликације Consent ID.

Како успешно очитати квалификовани електронски сертификат?

Да бисте успешно очитали квалификовани електронски сертификат, потребно је да постоје одређени предуслови:

  1. Читач смарт картица мора бити прикључен за рачунар у току инсталације;
  2. Инсталирани оригинални драјвери за модел читача смарт картица преузети са сајта произвођача;
  3. Инсталиран Visual C (2008) 32 битни ili Visual C (2008) 64 битни;
  4. Инсталиран Visual C (2015-2019) 32 битни ili Visual C (2015-2019) 64 битни;

 

Инсталација софтвера за личне карте:

  1. Читач електронске личне карте, Čelik 32-bitni ili Čelik 64-bitni;
  2. Middleware за личне карте издате после 18.08.2014. TrustEdge 32 bitni ili TrustEdge 64 bitni.

 

Уколико поседујете квалификовани електронски сертификат било ког сертификационог тела (са списка изнад) увек можете себи издати сертификат Канцеларије за ИТ и еУправу, који се налази на Вашем мобилном телефону или таблету (мобилна апликација ConsentID).

Упутство како да активирате сертификат на мобилном телефону, уколико поседујете квалификован сертификат другог сертификационог тела налази се овде.

Проблеми приликом пријаве

Предузеће се пријавило на СЕФ, администратор је одредио лица која ће да буду корисници у систему и на службени мејл су добили позив за пријаву. Корисници су на преко линка из добијеног мејла покушали да се региструју корисничким именом и лозинком, али како их систем препознаје као физичко лице које је већ приступало систему еУправе и не даје могућност да се региструје на еУправи под службеним мејлом. Како је могуће превазићи проблем и омогућити пријаву преко службеног мејла?

Како би приступио Систему еФактура, нови корисник потврђује активациони линк који је примио на адресу електронске поште и на Порталу за електронску идентификацију се пријављује путем квалификованог електронског сертификата или мобилне апликације ConsentID. За додатну помоћ, обратите се Корисничкој подршци.

Не успевам да се пријавим на Систем еФактура. Добијам следеће обавештење: Грешка приликом пријаве или одјаве. Ако сте покушали да се пријавите: проверите да ли сте креирали налог на порталу за електронску идентификацију проверите да ли сте потврдили своју адресу електронске поште; није могуће користити старе параметре приликом пријаве (ако сте кликнули на дугме Назад/Back или ако је предуго отворена страница и истекла сесија). У том случају идите поново на сајт са ког сте покушали пријаву, и кликните да се поново пријавите. Ако сте покушали да се одјавите: највероватније сте већ били одјављени са система јединствене пријаве.

Грешка коју сте навели везана је за Портал за електронску идентификацију. Молимо Вас да контактирате Корисничку подршку СЕФ ради решавања проблема.

Пробала сам да се улогујем са квалификованим сертификатом на демо портал (издавалац МУП). Међутим када сам ставила личну карту читач, понуђена су ми 4 сертификата. Ја сам одабрала онај, на коме је писао мој ЈМБГ. Од тог момента стално искаче грешка. Извадила сам личну карту из читача и поново убацила, кад уђем на демо сајт, опет излази грешка. Шта се дешава?

Да бисте успешно очитали квалификовани електронски сертификат, потребно је да постоје одређени предуслови:
1. Читач смарт картица мора бити прикључен за рачунар у току инсталације;
2. Инсталирани оригинални драјвери за модел читача смарт картица преузети са сајта произвођача.
3. Инсталиран Visual C (2008) 32 битни ili Visual C (2008) 64 битни;
4. Инсталиран Visual C (2015-2019) 32 битни ili Visual C (2015-2019) 64 битни;
Инсталација софтвера за личне карте:
1. Читач електронске личне карте, Čelik 32-bitni ili Čelik 64-bitni;
2. Middleware за личне карте издате после 18.08.2014. TrustEdge 32 bitni ili TrustEdge 64 bitni
Више информација је доступно на ЛИНКУ.

Да ли морамо поново креирати налог на еИД порталу иако већ имамо налог на еУправи?

Не морате. Налог на еУправи се односи и на еИД. Напомена: Систему еФактура приступате преко Портала за електронску идентификацију путем квалификованог електронског сертификата или двофакторске аутентикације. Додатне информације можете пронаћи на ЛИНКУ.

Шта представља грешка "403 Access Denied" приликом пријаве или регистрације на еИД?

Преоптерећеност система, покушајте поново.

Које су грешке приликом пријаве на портал еИД?

Уколико покушате да се региструјете на портал еИД,а већ сте регистровани на истом порталу, систем неће допустити да извршите регистрацију и показаће грешку- КОРИСНИЧКО ИМЕ ЈЕ ВЕЋ У УПОТРЕБИ. Грешку ће приказати и уколико сте поновили ЈМБГ. 

Пријава путем мобилне апликације

Да ли је могуће да запослено лице у фирми, које већ поседује апликацију ConsentID али у својству физичког лица, може исту апликацију да користи и за пријаву на систем e-Фактура за правно лице? Ако није да ли је онда потребан, други број телефона и нова апликација ConsentID у том случају?

Пријава на Систем електронских фактура може се обавити кваилификованим електронским сертификатом, као и двофакторском аутентикацијом, tj. пријавом мобилном апликацијом ConsentID коришћењем Портала за електронску идентификацију (еИД), тј. информационог система који омогућава корисницима да се представе (електронски идентификују) када користе услуге еУправе. Сходно наведеном, пријављени корисник увек је физичко лице које употребљава налог којим користи друге услуге портала еУправе, што значи да нису потребни додатни мобилни уређаји, нити нова апликација.
 

Како могу да преузмем параметре за двофакторску аутентикацију?

Параметре (ИД корисника и регистрациони код ) можете самостално да генеришете учитавањем квалификованог електронског сертификата на Порталу за електронску идентификацију. Након успешног пријављивања приказаће се странице са подацима корисничког налога. Одабиром опције „Издај податке” генерисаће се подаци. За коришћење апликације је неопходно да имате интернет конекцију на мобилном уређају. Упутство можете погледати на ЛИНКУ.

Да ли је могуће користити оба начина за пријаву, и квалификовани електронски сертификат и мобилну апликацију?

Могуће је.

Регистрација на СЕФ
Регистрација субјеката јавног сектора

Председник општине је законски заступник општине. Да ли увек лице које отвара први налог мора да буде законски заступник корисника јавних средстава, нпр. општина, дирекција, месна заједница…?

Искључиво законски заступник (у случају општине – председник или начелник општине) може да отвори први налог за јединствени број корисника јавних средстава који означава ту општину. Аналогно, с обзиром на чињеницу да месне заједнице имају статус правних лица, председник савета месне заједнице, као законски заступник, отвара први налог за месну заједницу.

Грешком сам изабрао тип субјекта приликом пријаве. Да ли могу да променим на мом налогу тип субјекта?

Није могуће променити Тип субјекта након креирања налога на демо верзији СЕФ-а. Контактирајте корисничку подршку СЕФ-а поводом решавања проблема.

Недавно је дошло до смене законског заступника, али систем електронских фактура нам пријављује грешку да не препознаје законског заступника, у чему је проблем?

Уколико сте успели да региструјете компанију са квалификованим електронским сертификатом претходног законског заступника, у одељку подешавања/корисници можете додати новог законског заступника, у супротном потребно је покренути процедуру ажурирања података у регистру КЈС у Управи затрезор. 

Уколико законски заступник при регистрацији не може да заврши процедуру регистрације, из горе наведеног разлога. неопходно  је да проверите у Управи за Трезор да ли је извршено ажурирање података у регистру КЈС и уколико није, покренути процедуру ажурирања података у регистру КЈС у Управи за трезор. Након извршене промене законског заступника, регистрацију на систему електронских фактура можете одрадити дан након промене. 

Да ли увек лице које отвара први налог на систему електронских фактура мора да буде законски заступник?

Да, искључиво законски заступник може регистровати субјект на СЕФ. 

Када покушамо да приступимо Систему еФактура и унесемо ЈБКЈС добијамо поруку да лице није законски заступник иако јесте.

Молимо Вас да проверите у Управи за трезор да ли су ажурирани подаци везани за законског заступника.

Регистрација субјеката приватног сектора

Законски заступник сам у више компанија. Како да на Систему електронских фактура региструјем сваку компанију?

Након што сте успешно регистровали прву компанију, на контролној табли система за електронско фактурисање, у горњем десном углу, кликом на назив компаније кориснику се отвара прозор са опцијом „додај нову компанију“. Понављањем истог поступка за сваку наредну компанију, законски заступник може регистровати све комппаније које заступа.

Регистрација добровољних корисника

Ми бисмо требали да се региструјемо као тип компаније: "Друго", са нашим ПИБ-ом. Грешка која нам се јавља је: "Грешка приликом позива АПИ методе Пореске управе".

Уколико сте одабрали одговарајући тип компаније, највероватније је дошло до тренутног прекида у вези између Система за електронско фактурисање и Пореске управе. Молимо Вас да покушате да се региструјете поново, искључиво квалификованим електронским сертификатом законског заступника.

Да ли је могуће да се на систем електронских фактура региструјем као физичко лице?

Да, могуће је регистровати се на систему електронских фактура као физичко лице.

Пријава на СЕФ
Проблеми приликом пријаве на СЕФ

Законски заступник је регистрован на еИД-у , али не може да приступи демо верзији. Једноставно када се унесе пин показе нам грешку.

За успешну пријаву на демо верзију е-Фактуре је потребно да законски заступник има валидан квалификовани електронски сертификат. 

Приликом приступа СЕФ-у појављује се грешка "Успешно сте се одјавили". Како да решим проблем?

Молимо Вас да на Вашем рачунару подесите датум, време, временску зону. 

Пријава на Систем еФактура

Како да се пријавим на портал efaktura.mfin.gov.rs?

Портал https://efaktura.mfin.gov.rs још увек није у функцији, постаће функционалан, у складу са Законом о електронском фактурисању („Службени гласник РС”, број 44, 129/21), по успoстaвљaњу тeхничкo-тeхнoлoшких услoвa, до тада се можете пријавити на demoefaktura.mfin.gov.rs

Ако се региструјем на демо сајту еФактура, да ли ћу морати поново да се региструјем на продукционом сајту или ће регистрација бити аутоматски преузета?

Мораћете поново да се региструјете на демо верзију електронског фактурисања. Регистрација на демо неће аутоматски бити преузета на продукциону верзију.   

 

Додељивање овлашћења
Додељивање овлашћења

Како законски заступник да овласти рачуновођу да може приступити демо верзији система Е-фактура? Као рачуновођа већ сам овлашћена код пореске управе за подношење пореских пријава.

Наведено питање ближе је уређено Правилником о начину и поступку регистровања за приступ систему електронских фактура, начину приступања и коришћења система електронских фактура и начину коришћења података који су доступни у систему електронских фактура („Службени гласник РС“, број 69, 132/21). Пре свега, неопходно је да се за приступ Систему електронских фактура региструје законски заступник субјекта промета (односно субјект промета лично у случају када је субјект промета физичко лице). Након тога, у складу са чланом 4. Уредбе, у апликацији за регистровање субјект промета може одредити овлашћена лица за приступ путем корисничког интерфејса, укључујући рачуновођу. Након пријаве на налог компаније, у делу подешавања бира "корисници/додај новог корисника"".

Релативно скоро смо променили директора (законског заступника) што је у АПР-у и забележено, али пријаву на демо верзију Система еФактура не могу да удрадим као нови законски заступник већ као стари. Можете ли ми рећи како то да решим?

Уколико сте успели да региструјете компанију са квалификованим електронским сертификатом претходног законског заступника, у одељку Подешавања/Корисници/Додај новог корисника, можете додати новог законског заступника са правима администратора, који ће деактивирати иницијалног законског заступника као корисника СЕФ променом статуса корисничке улоге из Активан у Неактиван.

 

Да ли можете да нам појасните улоге на е-Фактури?

Ревизор може да прегледа улазна и излазна документа, без могућности да креира, шаље и одобри улазна документа и без могућности да креира нове кориснике за одређену компанију. 

Администратор може да креира и шаље излазна документа, одобрава улазна документа и креира нове корисничке налоге у оквиру своје компаније.

Корисник може креирати и слати улазна документа и одобравати исто.

Коринскик за улазна документа може само да одобрава улазна документа, без могућности да креира и шаље излазна документа.

Корисник за излазна документа може само креирати и слати излазна документа, без могућности да одобри улазна документа.

Да ли је могуће избрисати кориснике у СЕФ-у?

Није могуће, можете само променити статус корисника из “активан” у “неактиван”. Изаберите Подешавања- Корисници- кликните на жељеног корисника, отвориће се страница по имену "Уреди корисника", затим промените Стање налога у "неактиван".

На који начин могу променити улогу корисника?

Изаберите Подешавања- Корисници- кликните на жељеног корисника, отвориће се страница по имену "Уреди корисника", затим кликните на падајући мени испод "Улога", обележите нову улогу и унесите датум дана који следи.

Да ли неко може бити уписан као корисник у више компанија са истом електронском адресом?

Могуће је да корисник има једну електронску пошту на коју ће му бити додељено више корисничких улога од различитих компанија.  

Да ли нови корисник који се додаје за коришћење портала демо еФактура, мора пре тога већ имати налог на еИД?

У тренутку слања позива, корисник не мора имати отворен налог на порталу за еИД. Међутим, у складу са одредбама Правилника о начину и поступку регистровања за приступ систему електронских фактура, прво се отвара налог на Порталу за електронску идентификацију. Након тога се успешно можете регистровати на демо окружење система електронских фактура.

Да ли директор може одредити било које лице да буде администратор, тј. да ли то лице мора да испуњава одређене услове да би било администратор (да буде запослено у правном лицу и сл.)

Законски заступник (директор) може било коме доделити улогу администратора као и сваку другу улогу. Администратор има највиша права: може да управља подешавањима, да креира и шаље излазне документе, одобрава улазна документа и креира нове корисничке налоге.  

Да ли сваки новододати корисник има независан приступ Систему е-фактура?

Сваки новододати корисник који се успешно регистровао на Систем електронских фактура преко линка који му је стигао на електронсу адресу  има независан приступ систему.

Радим у две школе, у обе сам додата као администратор, али сам приликом пријаве препозната само у једној школи.

Потребно је да потврдите активациони линк за потврду корисничке улоге који је стигао на адресу Ваше електронске поште за обе школе.

Коришћење СЕФ-а
Коришћење Система еФактура

Да ли смо ми као основна школа у обавези да користимо СЕФ пошто немамо излазне фактуре?

Да, сви субјекти јавног сектора су у обавези да шаљу и примају електронске фактуре кроз Ссистем електронских фактура у складу са Законом о електронском фактурисању.

Да ли ће на истој фактури моћи да буду исказани износи, односно артикли са стопом ПДВ-а од 10% и стопом од 20%?

На истој фактури је могуће унети стопе ПДВ-а од 10% и 20%.

Како се шаље е-фактура купцима који нису регистровани у СЕФ-у?

Није могуће слати фактуру субјектима који нису регистровани на СЕФ.

Шта се дешава у вези са испостављањем девизних фактура? Да ли и њих уносимо или само динарске?

У СЕФ уносите и динарске и девизне фактуре.

Да ли је могуће физичким лицима издавати фактуре из СЕф-а?

Издавање еФактура физичким лицима ће бити могуће у СЕФ-у. Физичка лица ће моћи да се пријаве на СЕФ као добровољни корисници.

Да ли одобрена фактура може накнадно да се одбије?

Такву фактуру је могуће сторинирати.

Фактура је послата/примљена , али не могу да је нађем и прегледам после слања, у чему је проблем?

Могуће да је датумски опсег у прегледу фактура подешен на период који не обухвата датум промета фактуре. Проверите филтере.

Како се повезује коначни рачун са више авансних рачуна?

Повезивање коначног рачуна са више авансних рачуна се ради тако што се наводе бројеви авансних рачуна и уноси се укупан збир авансних плаћања на који се фактура позива. 

Како се уноси више фактура на порталу и да ли има неки рок за слање?

Фактуре уносите једну по једну, било ручним уносом на Корисничком интерфејсу било машинским путем помоћу АПИ сервиса. Не постоји рок за унос, то је одговорност корисника. Битно је напоменути да ће ”Датум издавања фактуре” бити системски тј. датум када је фактура послата у систему. Неће бити могуће издавати фактуре са ”Датумом издавања у прошлости“.

Ако се направи фактура директно на порталу и пошаље се да ли може да се сазна invoidceId од те фактуре?

InvoiceId је уписан на заглављу PDF приказа фактуре.

При изради фактуре појављује ми се погрешан поштански број. Како да га изменим?

Молимо Вас да при изради фактуре сами измените погрешно наведен поштански број. У СЕФ-у одаберите опцију "подешавања", затим "детаљи компаније" , потом исправите погрешан број и кликните на "сачувај подешавања".

Обвезник сам ПДВ-а. У којим ситуацијама издајем фискални рачун, а у којим е-фактуру?

Додатне информације су објављене у Правилнику о допуни Правилника о порезу на додату вредност ( "Службени гласник РС ", број 59/2022 од 20.05.2022.године).

Пријава проблема

Шта представљају грешке: - "CIR call failed; CirFailedToRetrieveValidAccountRegistrationRequests;" - "ЦРФ није успео да преузме важећу регистрацију налога"

Потребно је да се региструјете на тестном окружењу ЦРФ као и прималац електронске фактуре. Ако сте већ креирали налог и проблем се није решио то значи да прималац нема отворен налог на тестном окружењу ЦРФ-а.

  Систем ми пријављује грешку  "УСПЕШНО СТЕ СЕ ОДЈАВИЛИ". У чему је проблем?

Након извесног времена неактивности на систему електронских фактура, систем захтева затварање платформе, те Вас молимо да напустите страницу и поново унесете адресу веб апликације. 

Техничка питања
Коришћење XML датотека

Где могу да погледам структуру XML фајла за креирање излазне фактуре?

Технички детаљи као што су структура и примери XML датотеке, програмски интерфејс апликације – API, типови порука, итд. објављени су на интернет страници efaktura.gov.rs у секцији Инструкције.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Зашто након убацивања XML фајла на портал е-Фактура добијам поруку да је фајл дуплиран?

Ако пише да је фајл дуплиран, могуће је да је документ већ креиран под истим бројем документа.

Зашто након убацивања XML фајла на портал е-Фактура добијам поруку "untranslatable text"?

Примери XML-a су дати са ''dummy'' подацима. На местима где су уписани МБ или ПИБ купца и добављача потребно је унети исправне податке компанија које су регистроване на Систем електронских фактура. Такође, у поље где је уписан ЈБКЈС треба унети ЈБКЈС уколико је у питању корисник јавних средстава. У супротном то поље треба обрисати.

Да ли се на порталу може учитати XML/UBL са више фактура?

На СЕФ-у није омугућен масовни унос фактура већ једна по једна.

Да ли може да се преузме излазни документ у XML формату?

Тренутно не постоји опција за преузимање XML фајла са продајне стране. Ова опција би се могла додати на прегледу саме фактуре, али не и на sales листи "излазни документи".

На почетку године било је доста приче о идентификационој ознаци фактуре, која је обавезна по закону о рачуноводству, а коју свака фирма прописује својим актима. Како та ознака не мора бити електронски потпис, да ли је предвиђено да она буде саставни део XML фајла?

Овде је реч о броју фактуре, који прописуе фирма, и која мора бити јединствена на нивоу ПИБ (односо ЈБКЈС). Ово нема никакве везе са потписивањем документа. 

Креирам XML фактуру, прође валидацију, може да се учита са портала, може да се пошаље са /swagger/index.html. Када покушам преко АПИ-а из своје апликације, добијам статус 200, у response увек исте бројеве InvoiceID=872 SalesInvoiceID=3030. По овом одговору би се рекло да је све ок. Али, фактура није послата, нема је на порталу, не добија се мејл да је фактура стигла код купца (када се пошаље преко /swagger/index.html та иста фактура, све ово је ок). Молим за помоћ.

Неопходно је за сваку фактуру при слању послати јединствени requestId. Ово је индикатор да се захтев односи на већ постојећу фактуру тако да ако сте послали већ фактуру са неком вредношћу, назад добијате идентификатор те већ постојеће фактуре, нова неће бити креирана. 

Занима ме да ли је могуће учитати XML на портал демо еФактура без ПДФ прилога? Када покушамо импорт XML без прилога (у сегменту AdditionalDocumentReference), добијамо грешку.

Овакво ограничење не постоји у систему. Проверите да ли је комплетан прилог уклоњен (не само base64 већ комплетан елемент).

У овом моменту Bosch може да процесуира једино XML формат уз стандард VDA4938 (везано за рачуне које примамо). Питање: да ли постоји Провајдер који би могао да конвертује XML фајл прописан од Министарства у VDA4938 XML фајл?

Стандар електронског фактурисања за Србију је прописан одговарајућим актима, не планира се подршка за друге електонске формате, нити било који вид трансформације из једног формата у други. 

Повезивање СЕФ-а путем API сервиса

Да ли можемо да испоручујемо фајлове преко Peppol-a?

Тренутно није могуће испоручивати фајлове преко Peppol-a. План је да се омогући у неком од наредних надоградњи Система електронских фактура.

Код дела програма API менаџмент, за тестирање, да ли је то поље за кључ аутентификације који треба убацити код позива API swagger?

Кључ за аутентификацију се налази у делу Podešavanja/API menadžment/Ključ za autentifikaciju, који се користи као ApiKey приликом позивања API метода, конкретно да би се позвала /api/publicApi/sales-invoice метода потребно је да се као ApiKey користи кључ за аутентификацију.

На Swagger-у тестирање АPI метода је везано за базу којој демо портал има приступ, није могуће добити одговор успешног захтева уколико није унета компанија која се пријавила на портал, како мислите да шаљемо захтеве кад немамо увид у постојеће кориснике?

Отворене компаније на систему можете видети пријавом на кориснички интерфејс, у одељку подешавања/регистри купаца, где слободно претрагом можете насумично одабрати регистровану компанију на систему.

Зашто не могу да позовем статусе купаца и добављача у текућем дану? Примена callback функција ми је нејасна, дајте неки пример на ту тему, опишите тај поступак, не знам одакле да почнем.

Повлачење фактура у данашњем дану је онемогућено како би се стимулисано коришћење система нотификавија. Како бисте почели да добијате нотификације о изменама статуса фактура, потребно је најпре подесити адресе сервиса које Ви излажете у АПИ подешавањима на еФактура апликацији. Позивом subscribe ендпоинта на јавном АПИ претплаћујете се да добијате нотификације о изменама статуса фактура наредног дана, као и генерисани кључ који ће бити додат на сваку нотификацију како би могли утврдити да позив долази из еФактура система. Вишеструким позивом у истом дану претходни кључ стављае ван снаге (следећег дана на нотификацијама ће бити послат последњи кључ генерисан претходног дана). Када постоји пртплата одређеног дана (одговарајућа субскрипција је одрађена претходног дана) на ендпоинте подешене у подешавањима еФактура система биће упућен POST захтев. чија је структура потпуно иста као резултат који се добија позивом одговарајућих changes endpoint-a претходног дана.

Да ли када се POST API-ем пошаље UBL фајл, да ли се он аутоматски прослеђује крајњем кориснику или је потребно да се неко логује на портал ефактура па да онда "одобри" upload-овање фактура?

Аутоматски се прослеђује, није потребно да се логујете. 

Техничка питања

Молимо Вас да нам објасните да ли су на демо верзији Система еФактура приказане све позиције које се односе на ""Не обрачунава се ПДВ"" и на "Прималац обрачунава ПДВ". Односно, када се уносе следеће позиције reasonKey_12 br-res-2007"

Шифрарник ослобођења од ПДВ је у изради, конкретну шифру, као и припадајући основ ослобођења ће бити могуће дати након објављивања шифрарника.

Да ли при уносу књижног одобрења преко форме на порталу еФактура (опција излазни документи - креирај нови документ) количина треба да се уноси са предзнаком минус, с обзиром на то да се овим документом количина и вредност рачуна умањује?

Не, сама природа одобрења је да се износ умањује, на документу се исказују позитивне вредности. 

Код слања фактура преко API-а, добијемо статус 200, да је фактура преузета, али се за сваку фактуру добија InvoiceID = 1812

Ово је проблем у самом документу, радимо на унапређењу како би слични проблеми били препознати унапред. 

С обзиром на то да развијам софтвер који ће путем API-а комуницирати са ефактурама, да је приликом слања еФактура предвиђено (за сада) послати 3 прилога? Молим да ми објасните како то да урадим. У самом XML-у предвиђено је само да се само пошаље (base64 content) саме фактуре, нигде не могу да нађем како то да учиним тј. како да пошаљем додатно неки прилог?

AdditionalDocumentReference може да садржи до 3 base64 pdf документа приложена уз фактуру. Пример садржи фактуру, што у опште, случају није потребно, систем ће генерисати фактуру. 

Правни оквир
Правна питања

Да ли можете да нам појасните разлику између платформи СЕФ и СУФ, да ли су то нужно повезане платформе или су свака за себе па ми као корисници можемо да бирамо коју платформу ћемо да користимо за електронско фактурисање?

Систем електронских фактура - информатичко-технолошко решење којим управља централни информациони "Систем електронских фактура - информатичко-технолошко решење којим управља централни информациони посредник и преко кога се врши слање, пријем, евидентирање, обрада и чување електронских фактура. Систем електронских фактура може да користи субјект јавног сектора и субјект приватног сектора по успостављању техничко-технолошких услова.
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу је за потребе корисника јавних средстава обезбедила софтверско решење СУФ - систем за пријем, чување, одобравање и припрему књижења улазних рачуна који треба да омогући пријем и управљање рачунима - фактурама примљеним од добављача. Обезбеђен је лиценцни софтвер са припадајућим лиценцама за све кориснике јавних средстава, за неограничен број корисника система.
СУФ омогућава преузимање фактура из система Е-фактура или ручни унос фактура у систем, као и њихово чување у електронској форми, уз могућност увида у оригиналну фактуру у ПДФ формату.

Да ли су КЈС из групе 7- остали корисници субјекти јавног сектора?

У смислу Закона о електронском фактурисању („Службени гласник РС”, број 44/21), субјекти јавног сектора су они који спадају у општи ниво државе у смислу закона који уређује буџетски систем, односно који представљају јавно предузеће у смислу закона који уређује јавна предузећа, које није обухваћено општим нивоом државе. Околност у коју групу корисника јавних средстава спада субјекат, у смислу Правилника о Списку корисника јавних средстава („Службени гласник РС”, број 160/20), нема утицаја на његово одређење као субјекта јавног или приватног сектора.  

Да ли фирма која има ЈБКЈС, налази се на списку корисника јавних средстава са типом 7 и која је регистрована у АПР-у као привредно акционарско друштво треба да се пријави као буџетски корисник и унесе ЈБКЈС или као привредно друштво?

Уколико имате дилему да ли је Ваша организација или предузеће субјект јавног или субјект приватног сектора, исправан пут био би обраћање Министарству финансија захтевом за добијање стручног мишљења у складу са описаном процедуром: https://mfin.gov.rs/usluge/davanje-strucnog-misljenja

Да ли су фирме које примају само улазне или шаљу само излазне фактуре у обавези да користе систем електронских фактура?

Да, сви субјекти јавног сектора су у обавези да шаљу или примају електронске фактуре кроз систем е-Фактура у складу са Законом о електронском фактурисању. 

Како се добија сагласност за обављање послова инфомационог посредника?

Потребно је поднети захтев за информационог посредника, захтев за добијање сагласности можете пронаћи на страници https://www.efaktura.gov.rs/ на пољу „информациони посредник“ . 

Поставите питање